Jak wiadomo zabiegi kosmetyczne z rodziny pielęgnacji dłoni i stóp opierają się na stosowaniu produktów dedykowanych tym zabiegom od sprawdzonych, profesjonalnych dostawców. Nadal większość z tych produktów  nie jest dostępna w sklepach czy galeriach drogeryjnych. Klientki jeżeli chciałyby je używać mogą je nabyć tylko w studio, salonie lub specjalistycznych  hurtowniach.

Zapewne można byłoby się szeroko rozpisywać o ich specjalnych właściwościach i czym de facto różnią się od tych dostępnych w sprzedaży detalicznej. Posiadana wiedza oraz wysoka jakość używanych produktów w salonie otwiera nam możliwość nadal słabo wykorzystywanej sprzedaży produktów kosmetycznych i nie tylko. Dlaczego piszę i nie tylko? Ponieważ dobrze wiemy, że na zdrowe i ładnie wyglądające paznokcie, dłonie, stopy mają wpływ nie tylko kosmetyki jakie używamy ale również w jaki sposób dostarczamy witaminy i mikroelementy do naszego organizmu. Mam tutaj na myśli naturalne suplementy.  Przy obecnym tak „chemicznym” świecie naturalna suplementacja staje się koniecznością. Ponadto ogromny wpływ na skórę ma również zanieczyszczenie powietrza, którego wpływ możemy zniwelować dzięki odpowiednio dobranym kosmetykom oraz naturalnym suplementom.

Już ze wstępu wynika nam, że mamy minimum 2 grupy produktów, które w bardzo ładny sposób wkomponowują się w działalność nails studio. Dla ułatwienia doboru produktów, pakietów produktów wymienimy sobie kilka konfiguracji.

Co możemy zaproponować z gamy kosmetyków naszym Klientkom? Należą do nich: zabiegi parafinowe, pillingi, maseczki do dłoni i/lub stóp, oliwki, itp. Oczywiście warto zaopatrzyć gabinet w szeroką gamę produktów linii zabiegowych. Z jednej strony zwiększa to wiarygodność naszego obiektu a z drugiej strony sprawia, że tworząc zestawy produktów możemy  sprzedać więcej i zapewnić Klientce kompleksowe wsparcie w pielęgnacji domowej.

Podobnie sprawa ma się z naturalnymi suplementami. Tutaj warto zdecydować się na produkty firm o bardzo wysokiej jakości i przyswajalności przez organizm. W Twojej ofercie powinny znaleźć sie nie tylko produkty bezpośrednio wpływające na jakość i wygląd skóry ale również bardziej kompleksowo wpływające na organizm czy też pozytywnie oddziaływujące na organizm np. podczas redukcji wagi przez Klientki. Na tak kompleksową propozycję produktów zawsze znajdziesz chętne Klientki.
Sporo napisałem co warto posiadać w ofercie. Natomiast teraz przechodzimy do tego w jaki sposób to pokazać oraz jak sprawiać aby Klientki chciały same od nas kupować.

Podstawą jest znaleźć świetne miejsce na ich zaprezentowanie. Bezwzględnie powinniśmy pokazać to czego używamy podczas przeprowadzania zabiegów pielęgnacyjnych. Klientki powinny mieć możliwość wypróbowania kosmetyków. Co najważniejsze nie wolno nam zamykać produktów w szklanych gablotach, gdyż sprawimy że staną się one mentalnie „niedostępne” dla Klientek. Produkty dedykowane do zakupu przez Klientki powinny być dosłownie na wyciągnięcie ręki. Najlepsze miejsca do ich zaprezentowania to wszelkiego rodzaju „otwarte” stojaki, półki i półeczki. Ogromnie ważne jest to aby Klientka podczas zabiegu miała na widoku produkty a jeżeli mamy taka możliwość to powinniśmy opowiadać Klientce co używamy w danym momencie podczas zabiegu.

Pokażmy te produkty które z pewnością wpłyną pozytywnie na utrzymanie efektu wykonanego zabiegu jeżeli użyjemy tych konkretnych produktów. Podobnie działa informacja o wpływie witamin, minerałów i innych składników jakie są niezbędne naszej skórze aby wyglądała pięknie, młodo i jędrnie. Niestety nadal jest ogromna potrzeba szerzenia wiedzy na ten temat wśród Klientek.

Kilka wskazówek, które pozytywnie pod względem wizualnym wpływają na odbiór produktów przez Klientki:

– na szklanych półeczkach doskonale wyglądają lakiery do paznokci.

– wszelkiego rodzaju buteleczki warto ustawiać na wąskiej półeczce najlepiej na wysokości wzroku.

– suplementy(w zależności od opakowania) warto wystawić w osobnym miejscu z tłem związanym ze zdrową skórą.

– przy produktach dla mężczyzn sprawa wygląda trochę inaczej. Tło powinno być bardziej w kolorach stali, delikatnej czerni lub matowej bieli aby ciemne opakowania kosmetyków tworzyły kontrast lub komponowały się z tłem.

Prezentując kosmetyki, suplementy musimy wzmacniać efekt wizualny odbioru kącika kosmetycznego. Powinniśmy pamiętać, że zakup kosmetyków wiąże się z regułą PRÓBUJĘ – STOSUJĘ – KUPUJĘ.

Jeżeli dostawca nam nie zapewnia próbek to powinniśmy sami wyposażyć się w malutkie pojemniki i Klientce dać szansę na wypróbowanie próbki.

Kluczem do stworzenia ciekawych propozycji dla Klientek jest łączenie produktów: np. dla określonego rodzaju skóry mamy dedykowany zestaw kosmetyk+suplement, zestaw domowe SPA dla dłoni, stóp, itp.

Dla pielęgnacji po konkretnym zabiegu – dedykowany zestaw kosmetyków profesjonalnej pielęgnacji domowej.

Jeżeli u Klientki zauważysz problem ze skórą to warto zaproponować kurację suplementacyjną wspomaganą właściwym kosmetykiem. Oczywiście każda okazja: święta, dzień babci, dzień kobiet, dzień mamy, itp. jest świetnym impulsem do przygotowania zestawów podarunkowych ładnie zapakowanych.

Przy dobrze opracowanej strategii i zasadom proponowania produktów Twój biznes jest wstanie wygenerować nawet 40-50% dodatkowego dochodu tylko ze sprzedaży. Oznacza to, że nie musisz wykonać pracy fizycznej podczas zabiegu, nie przeznaczasz na to swojego drogocennego czasu a nawet możesz wypracować sobie dodatkowe źródło dochodu, nawet pasywnego.

Pamiętaj, że w Twoim biznesie najbardziej wyjątkowym „składnikiem” jesteś właśnie Ty. Wszystko zaczyna i kończy się w Twojej głowie. Działaj.