Projektowanie graficzne
Wszystko co potrzebne aby wypromować Twój salon
Logotyp - daj się rozpoznać!
Logotyp jest jednym z elementów spójnej identyfikacji wizualnej. Stanie się najważniejszym punktem strony internetowej Twojego salonu oraz wizytówek i ulotek. Jego wygląd, jakość i zawarta w nim nazwa będą wpływać na to jak ocenią Cię na „pierwszy rzut oka” nowi klienci, pracownicy i partnerzy biznesowi. Logotyp powinien pracować tak Ciężko jak ty, powodując skojarzenia z Twoja firmą, opowiadając jej historię 24 godziny na dobę, nawet gdy Ciebie nie ma w pobliżu.
Wizytówka - ważny element wizrunku
Wizytówka jest wciąż popularnym medium danych o firmie. Ważne aby pasowała wizualnie do pozostałych elementów identyfikacji wizualnej i wyróżniała się z tłumu innych. Jeżeli klient, któremu ją wręczyłaś rozpozna Twoją markę po jednym spojrzeniu, bez patrzenia na logotyp – to znaczy, że projekt został wykonany właściwie. Dodatkowo ważne jest aby dane imienne oraz adresowe pozostały wyraźne i czytelne również bez szkła szkła powiększającego.
Strona internetowa
Strona internetowa jako z reguły „pierwszy kontakt” klienta z Twoją marką. Musi być wyjątkowa ponieważ poświęci on zaledwie kilkanaście sekund na wstępną analizę jej wyglądu oraz użyteczności – takie są fakty.
To niewiele czasu na to aby sprawić by zatrzymał się na dłużej i zapoznał się z jej treścią, usługami, zabiegami, najlepiej zostawiając po sobie ślad w postaci zakupu, rejestracji wizyty czy chociażby adresu e-mailowego.
Z punktu widzenia identyfikacji wizualnej, projekt strony internetowej musi korelować z resztą elementów graficznych czyli z wizytówkami i ulotkami itp. Jeżeli tak się stanie, możemy zająć się przygotowaniem treści i oferty
Wystarczy spojrzeć na kilka faktów:
%
salonów i gabinetów, ma niespójne elementy identyfikacji wizualnej
%
źle zaprojektowanych ulotek trafia do kosza bez przeczytania
%
klientów zwraca uwagę na spójną identyfikację wizualną
Ulotka reklamowa
Natłok przeróżnych materiałów reklamowych sprawia, że 96% ulotek trafia do kosza. Przyczyny są różne, od oszczędności przez złe wykonanie projektu z natłokiem informacji drobnym maczkiem, po niewłaściwie dobraną grupę odbiorców. Solidny projekt, zwrócenie uwagi klienta na konkretny produkt, promocję lub wydarzenie oraz dobra jakość medium sprawi, że ryzyko wyrzucenia bez przeczytania maleje. Ważne jest również aby stylistyka Twojej ulotki, pozostała spójna z resztą elementów.
Pozostałe elementy graficzne
Wszystkie pozostałe elementy identyfikacji Twojej firmy muszą pozostać spójne z pozostałymi i muszą być starannie przygotowane pod względem wyglądu i treści. Bez natłoku informacji, z zachowaniem czytelności i przejrzystości i ogólnie przyjętej koncepcji kolorystycznej. Klient już po jednym spojrzeniu powinien rozpoznać Twoją markę a po drugim wiedzieć, co mu chcesz przekazać.
Samochód firmowy i ubiór
Samochód i ubiór firmowy też są bardzo ważne gdyż większość klientów zwraca na nie uwagę. Spójny z resztą elementów identyfikacji wizualnej wygląd to oczywistość, dochodzi jeszcze estetyka i czystość. Dodatkowo nie pozwól aby miejsca, w których możesz wyeksponować Twoją markę, zajęli sponsorzy, producenci produktów lub partnerzy biznesowi. To bardzo ważne.